14 August 2024

Mesin Basuh Samsung 14Kg

Alhamdulillah..
 
Setel urusan mesin basuh..
Kali ni rosaknya pada board panel digital..
Dia tidak boleh baca sukatan air yang masuk dan keluar..
Mulanya aku ingat valve belakang..
Aku pun tukar baru..
Padahal baru je lagi tukar aritu..
Valve suh wadi tukang mesin basuh tukar RM180
Aku tukar sendiri barang Rm80
Beli kat izat..

Kali ni habis ikhtiar..
Aku tukar valve yang baru..
Cuci saluran paip kecik..
Semua check sendiri   
Belajar diy kat youtube..
Semua habis usaha..
Tak jumpa jugak..
Akhirnya panggil tukang..
Abang pada wadi,
En yazid..
Dia bagitau panel board dia yang rosak..

Terpaksalah aku ikut je..
Kos dia Rm650.00 boleh tahan jugak harganya...
Tapi sebab menda ni penting..
Kalau tak kena pergi ke dobi...
Tiada pilihan lain....
Tukar jugaklah seketul..
Barang original..
Tiada yang second dan barang china..

Dari minggu lepas order..
Deposit rm100 
Harini 14 ogos baru barang sampai..
Terus datang pasang...
Selesailah masalah mesin basuh..
Harap panjanglah hayatnya..

No comments:

Post a Comment

Pelepasan cukai Tahun 2014

Jangam lupa untuk simpan semua resit berkaitan..