07 July 2024

Gas Aircond 1.0

 Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillahi Rabbil alameen 

Wassolatu wassalamu ala sayyidil mursalin..

wa ala alihi wasohbihi ajma in...


Semalam aku call brader ni untuk repair aircond 1.0hp..

bilik belakang yang tak sejuk..

sehari sebelum tu dah deal dulu...

cari nombor kat fesbuk je..

so. bila dia datang tu aku biar dia repair...

tengok apa yang patut...

gas dah bocor dia kata kena repair tabung tu sebab karat...

motor yang depan tu dia kata boleh pakai lagi ( sebenarnya dah rosak )...

aku pun okay lah...


sambil borak tu aku tanyalah kos kalau tukar tempat unit indoor 2.5hp ruang tamu tu..

dia kata lebih kurang rm380.00

aku pun okay lah nanti-nanti bila da ada modal sikit bolehlah....


dah siap tu aku tanya berapa kos semua sekali ...

dia kata RM370.00

dalam hati kata mahal jugak sebab tambah gas je..


takpelah tu...

malam tu pas isyak aku ingat nak lepak kat bilik tu...

tiba tiba aircond tu keluar warna merah blinking....

mulalah aku rasa nak marah...

bayar mahal-mahal tapi masih rosak...

terus aku wasap dia...

dia kata isnin depan...


dia nak gerak ke jerantut malam tu...

aku rasa dia hal esoknya...

malam pulak dia malas nak datang...

takpelah..

kenapa tak terus tukar motor tu kalau dah tahu tak elok...

hurmmmmm.....

berapa pulak dia nak ketuk esok..

Geram pulak aku...

No comments:

Post a Comment

Pelepasan cukai Tahun 2014

Jangam lupa untuk simpan semua resit berkaitan..