14 December 2023

AXIA - Tukar Air Filter

 Harini tukar air filter axia...

Aku rasa macam semput sikit bila tekan pedal minyak...

Rasa macam power loose sikit..

Gi kat kedai spareparts rumah 500...

Saja tanya ada air filter axia tak...

Dia tanya kereta tahun berapa...

Aku jawab tahun 2015...

Dia pun bawak keluar..

Tanya aku betul ke tak..

Aku geleng kepala sebab tak tahu...

Dia pun kata alang2 meh kita try...

Dia pun suh aku buka bonet depan...

Buka tempat air filter tu...

Nah...

Ngam2 aje..

Terus ajelah guna.... 

Lepas tu dia suh aku try cuci throttle body...

Kalau meter dah cecah 100K mileage...

Tanya Harga air filter tu...

Dia kata RM15.00

Aku pun bagi....

Jalan terus...

Baru lah sedap sikit....

Next....

No comments:

Post a Comment

Rahsia Kejayaan Bersama

Rahsia orang Cina bina kekayaan.  1. Bantu adik-beradik.  Dalam keluarga Cina, kalau anak sulung tu jutawan, dia akan share rahsia bisnes da...