22 November 2020

 Assalamualaikum wbt...

Adobe Photoshop

HRDF

Rubick Technologies

Kursus 5 hari.

16 - 20 November 2020, Mana2 Cafe.

     Harini aku nk share cerita aku join kelas Adobe Photoshop under HRDF. This is for beginner, meskipun aku ada juga belajar sendiri adobe photoshop ni tapi bila join kelas ni rasalah ada tok guru yang betul... Barulah ilmu tu ada sanad sikit.. Genuine..

    Pada aku kelas ni sangat2lah berbaloi.. dahlah free, dapat sijil, tambah dengan elaun lagi.. Mana nak dapat kelas camni.. memang fullhouse lah..

     Pada korang yang nak join kursus under HRDF rajin2lah cari kat page diorang tu.. Kalau ada trylah join.. memang tak rugi..

     Lagipun banyak lagi kursus yang diorang ni buat.. marketing, culinary, industries.. macam2lah.. ikut interest masing2lah..

    Kelas ni aku join solo je.. xde geng yg temankan pun.. sampai kat situ kebetulan adalah muka sorang mamat ni pernah kenal.. bolehlah buat teman borak waktu makan kat cafe situ..

    Day 1st, just belajar tentang tools je.. pastu adalah sikit buat quote guna tools yang dia ajarkan tu..

guna saiz page yang betul, square saiz dan A4 saiz..

    Day 2nd, belajar nak buat namekad mockup.. memang nampak senang bila ada guru, tapi bila buat sendiri jadi slow.. aku pun tak tau.. haha

    Day 3rd, buat replicate poster.. cari satu poster pastu tiru sebijik.. yang ni aku suka..

    Day 4th, buat brochure.. yang ni agak rumit sikit.. tapi bila dia jadi.. memang terbaiklah..

    Day 5th, buat invitation card dan page FB.. senang je rupanya buat invitation card.. asal ada template je.. sekejap je dah boleh siap.. korang boleh google je banyak dalam internet tu..

    Tu jelah nak cite.. saja nak tulis kat sini supaya tak lupa..

    Adioss..

    Wassalam..





No comments:

Post a Comment

Rahsia Kejayaan Bersama

Rahsia orang Cina bina kekayaan.  1. Bantu adik-beradik.  Dalam keluarga Cina, kalau anak sulung tu jutawan, dia akan share rahsia bisnes da...